17 desember, 2014

Julen nærmer seg,

men jeg tenker ikke så mye på akkurat den. Her blir det ingen tradisjonell julefeiring, bortsett fra at jeg skal ut å spise et godt måltid julaften.

Været her er langt unna norsk advent og jul. Deilige dager med sol, dog kjølige kvelder/netter.

I går var jeg med som shoppingfølge til storbyen Benidorm, Spanias Manhattan.  Selv om jeg ikke liker shopping, overlevde jeg mange timer inn og ut av butikker! Fint vær, godt selskap og mange pauser er nok årsaken til at jeg taklet byturen.

Vi spiste lunsj i deilig solskinn med utsikt til Dueparken og Middelhavet.


Juletreet på Plaza Triangular i Benidorm lyste vakkert opp med Hotel Madeira Centro som bakgrunn.


Like ved "heimen" er rundkjøringen pyntet.  Stemningsfullt.


Altså; kun 1 uke til jul. Veldig mange restauranter i Albir har stengt julaften om kvelden. Nå har jeg imidlertid fått lovnad om en biff på en restaurant som serverer norsk julemat. Venninna spise pinnekjøtt og ribbe med alt tilbehør, mens jeg får den maten jeg ønsker. Desserten tar jeg gjerne; risgrøt. Det er tross alt julaften!





3 kommentarer:

Quiltefia sa...

Hei!! Det høres ut som du har det som plommen i egget!! :-) Så flott at du får til å overvintre vekk fra Norge. Nå har vi inntil igår hatt en veldig lett vinter i Oslo, men plutselig sank temeraturen til-8. Og nå er det litt snø. Julekavet er som vanlig. Alt det du slipper ved å være der du er!! Kos deg, når jeg ikke skal jobbe lengre vil jeg også være trekkfugl!! God Jul!! Anne Kari:-)

Hege sa...

Trodde det var 6. januar som var jul i Spania, pakkeutveksling osv. Bra det ordner seg med god mat for dere.

Unknown sa...

Hege: Julaften (Noche Buena) er uansett den 24.12. Da koser spanjolene seg hjemme med familien og spiser god mat. Jeg har ingen familie her, derfor møter jeg venner ute på restaurant.

De siste årene har forresten flere spanjoler begynt å gi gaver til hverandre denne dagen.

Den 6.januar er dagen alle spanske barn gleder seg til; Dia de Los Reyes. Det er denne dagen barna får gaver. Den dagen skrev jeg om i januar:

http://sollerlover.blogspot.com.es/2014/01/dia-de-los-reyes-magos.html