13 november, 2014

Stille flyter...

Ikke Donau denne gang, men Rio Vinalopó.

Elven som renner gjennom Elche er så liten at jeg heller ville kalt den en bekk. Den mørke "streken" midt i bildet er Rio Vinalopó.

Rio Vinalopó er på totalt 81 km. Den har sin kilde i fjellområdet nordvest for Alicante og munner ut i myrområdene ved El Fondó og Salinas de Santa Pola naturparker.


I Elche har de laget kunstverk i kanalen som går gjennom byen. Jeg dette må være "River Art".

Og når jeg først snakker om kunst, så kaller jeg bildet under for "Pikene på broen".
Det er venninna og meg du ser skyggene av på Puente de Altamira (puente=bro).


Utrolig fasinerende dette tørrlagte elveleiet, omkranset av palmer.


Jeg liker at ungdommene får utfolde seg kunstnerisk på offentlige steder. Husker dere blogginnlegget mitt om grafitti og street art i Villajoyosa?  Det finner du her.

Palmene i Elche har jeg skrevet om tidligere og det innlegget finner du her.



1 kommentar:

Rigmor Festø sa...

Er det rart at jeg ønsker å reise på nye oppdagelsesturer med deg? Jeg lærer jo så MASSE. Takk Randi fra skyggen på broen i Elche!