08 november, 2014

En kveld ved havet...

Damene ville til havet en kveld i slutten oktober. Valget falt på Torrevieja og området like ved havnen. Jeg hadde kun mobilkamera og bildene på min iPhone blir litt "grumsete" når det begynner å mørkne.  Må lære meg å ha Ixus'en i veska når jeg er på slike utflukter!


Fiskermonumentet ved starten av denne strandpromenaden - "Al Hombre del Mar".


"Havfruen" speider utover havet.
På reden ligger muligens båter som skal laste salt. Jeg skal skrive om saltsjøene senere.


En kveld med mange rosa skyer...


Palmer, hav og solnedgang...  Dette er den tiden på døgnet pulsen min er lavest.


Vi tok turen til Torrevieja for å spise middag og Restaurante Pizzeria El Muelle ble valgt denne kvelden. Flott beliggenhet på strandpromenaden (Paseo Maritimo Juan Aparicio) med utsikt til Middelhavet.


Vi bestilte argentinsk biff m/roquefortsaus. Argentinsk biff slår vanligvis ikke feil, men denne gangen var vi uheldige. Vi fikk servert en noe trevlete entrecote og burde egentlig ha klaget. Men... Vi var sultne og hadde ventet lenge nok på maten. Entrecoten var kjempestor, så vi ble heldigvis mett av halvparten.  Og smaken; den var vidunderlig!


Navnet på restauranten forteller kanskje at dette ikke er noen gourmetrestaurant når det gjelder kjøtt. På bordene rundt oss var det mange som spiste pizza og alle så fornøyd ut. Vi var også fornøyd med smaken og som bonus hadde vi utmerket utsikt der vi satt i ytterste rekke på uterestauranten.

Fin kveld ønskes mine lesere!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Fortsatt veldig hyggelig å følge med på reisen din. Hadde glede av tilbakelesing av Albir nylig, kjekt å bruke deg som 'guide'. Er for øvrig temmelig sikker på at vi passerte hverandre der nede for et par uker siden. Hilsen Lisa

Unknown sa...

Men Lisa da; du burde stoppet meg og sagt hei! Jeg vet jo ikke hvordan du ser ut, så jeg kunne jo passert deg 100 ganger uten å vite det...