28 september, 2014

Kunstutstilling i det fri

er vel bortimot utenkelig i Norge, men på Costa del Sol er det fullt gjennomførbart.

"Les balconades" (balkongene) er navnet på utstillingen hvor 61 bilder er hengt opp på balkonger i sentrum av Alfaz del Pi.  Bildene er fra både profesjonelle kunstnere og amatører. I går formiddag tok jeg bussen til Alfaz og fikk en hyggelig vandring i sentrum. Men først en morgenkaffe på en fortausrestaurant.


Kunstvandringen min startet ved rådhuset. Dessverre var både rådhuset og turistinformasjonen stengt, så jeg fikk ikke tak i listen med hvem så hadde laget de utstilte bildene.


På rådhuset henger 6 bilder.


Jeg gikk videre oppover Carrer Federico Garcia Lorca i retning kirken.



Størrelsen på bildene er fra 1,4 til 1,6m og det er store variasjoner i motivene.


Jeg kommenterer ikke hvert enkelt bilde.  Dere får bare nyte...





Nå er jeg kommet opp til Placa Major (ved kirken) og går inn i sidegaten Carrer Baldons.






Det er ikke bare balkongkunsten som fanger min interesse. Jeg har også sansen for gamle dører. 
Tenk hvor flott dette inngangspartiet ville blitt med litt arbeid!


I Carrer Baldons er det mest eldre hus.  Dette er en gate etter min smak. 
Her er bloggdama på vei tilbake til Placa Major.


Pause med kaffe på La Plaza, med utsikt til kunst og folkelivet.


Etter en liten pause fortsetter jeg kunstvandringen.



Og se der; et av mine favorittmotiver! Utsikt fra gamlebyen i Altea mot Calpeklippen.
Dette motivet har jeg også hengende hjemme i Casa Randi.


Ikke alle huseiere respekterte utstillingen like godt, men jeg måtte egentlig bare dra litt på smilebåndet av denne "balkongkunsten".


Kan ikke ta med alle bildene i dette blogginnlegget, men du kan se flere her:




Les Balconades 2014 var i Altea frem til 31. august og i Alfaz del Pi til og med i dag. Vil du se denne utstillingen må du til Agost (6. til 13. oktober) og Benimantel (16. til 27. oktober).


3 kommentarer:

Anonym sa...

Fina bilder och intressant läsning.

Mvh Bertil

Anita Ness sa...

Så fine bilder.. Kos deg Randi.:)

Anonym sa...

Fortsatt veldig hyggelig å få følge med. Takk for kunnskapen du deler. Lisa som trolig skal tilbringe noen dager rundt Albir i november.