17 september, 2014

En dag i friluft

Jeg har knapt nok vært innendørs siden kl 07:30 i dag. Våknet tidlig. Aldeles uthvilt. Deilig! Det ble frokost på balkongen med utsikt til soloppgangen i øst.


Etter frokost gikk jeg en tur i nabolaget. Så hjemom en tur, før jeg gikk til strandpromenaden. Gikk et stykke mot Altea, men så ble det for varmt for meg i solen.  Tok pitstop i hovedgaten. På Ipanema. I skyggen.  Det var tid for en tostado con tomates og et glass rosevin.


Gikk litt i skyggefulle sidegater, før jeg havnet i hovedgaten igjen. Pitstop med vann på Den Norske Bokkaféen, hvor jeg også hentet magasinet Aktuelt Spania og Vikingposten. 

Deretter krysset jeg gaten og var innom blomsterbutikken Ambiente Floral. Jeg elsker denne butikken! De har så mye flotte blomster og planter. Mest ekte, men også mange flotte kunstige. Alt som er med på kollasjen under er ekte.



Hadde tenkt å kjøpe noen planter, men orket ikke bære i varmen. Albuene mine verker noe voldsomt og det er typisk de første dagene i denne temperaturen. Om en uke er armer og skuldre helt super. Og så skal jeg kjøpe trillebag. Å bære vann fra butikken til leiligheten blir en påkjenning, selv med kort vei og heis i huset. Heldigvis var det vann i leiligheten da jeg kom.

Før jeg gikk på Mendoza for å handle frukt og grønnsaker, tok jeg en salat på Amaizar. Et nytt bekjentskap rett nedenfor her jeg bor. Vennlig par som driver dette stedet og prisene er høyst akseptable. Mandag kveld spiste jeg middag der; €7,50 for Cordon Bleu (snitzel med skinke og ost), deilig salat, 2 glass rosevin og 1 liten flaske vann. Da jeg betalte regningen fikk jeg et lite glass Baileys, som jeg selvfølgelig takket ja til.  At restauranten ligger ved rundkjøringen (vis-a-vis Albir Garden), får heller så være. Stor trafikk, men det er luftig på dette hjørnet og jeg merker ikke noe til eksosen fra bilene.


På vei hjem gikk jeg forbi denne temperaturmåleren. Tror den viser litt for høy temperatur. Jeg så ikke føleren, men mistenker at solen varmer opp. Uansett; jeg er glad bakken opp til leiligheten ikke er så lang!
På vei til leiligheten tok jeg disse bildene.  Font Rotja et flott leilighetskomplekt, bygd i 2005. Hvor mange leiligheter det er her, er jeg usikker på. 5 blokker og leiligheter i 3 etasjer. Jeg bor i blokken på toppen (E), i øverste etasje. Har nok den flotteste utsikten! Akkurat som hjemme i Casa Randi på Vestnes.



Vaktmester med kompani steller anlegget bra.  Rent overalt og flott beplantet.  Tok noen bilder i dag og det kommer nok flere senere.  Bougainvillean hadde mye visne blomster, men der kommer jo hele tiden nye.  Samme vakre farge som den jeg hadde hjemme i sommer. Yuccapalmer som trær og en nydelig hekk med rosa blomster.



Det var dagens rapport. I morgen skal jeg møte en dame som har hus i Torrevieja. Vi er begge født i Norges vakreste by, men hun har bodd på Østlandet noen år.  I morgen kveld skal vi på Restaurante Casa Vital og hilse på en annen utflyttet Ålesunder. Og selvfølgelig spise en smakelig måltid der!

Nye rapporter fra Palmeland kommer med ujevne mellomrom, så følg med!


6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, du har virkelig fått mye ut av dagen Randi!
Kjekt å se at du har funnet deg til rette..
Besos Bente :-)

Unknown sa...

Koselig kommentar, Bente! Jeg er jo godt kjent i Albir fra før og denne leiligheten var "hjemme" for meg fra første minutt. Stortrives!

Ellinor sperre sa...

Så koselig du har det Randi..blir litt misunnelig,men skal ikke klage,i dag var byen dekt av tåke men nå er sola kommet og det er et nydelig høst vær..kos deg vider ..kjekt å følge med på alt spennende du opplever..klem ��

Unknown sa...

Dette både hørtes og så jo helt fantastisk ut! Nå savner jeg helt å reise - igjen..
Jeg har begynt å lese bloggen din og det er kjempe spennende å følge med i alle opplevelsene dine, og ikke minst se de vakre bildene selvfølgelig.
Jeg er selv en ganske stor reiseentusiast og blogger gjerne om mine turer, og derfor er det alltid gøy å lese om andres reiser og kanskje få litt inspirasjon til destinasjoner, som ikke har blitt utforsket endda!

Mvh Terese Nordgaard
www.dklivsstil.no

ritah68 sa...

Hei Randi. Så deilig du har det 😄 Kos deg og nyt dagene videre. Rita

Turid sa...

Du så deilig du har det!
Skjønner godt at du nyter dette:)
Lurt å få seg en trillebag..ikke dumt det...så kan du fylle den med blomster, vin og hva du måtte ønske;)
Kos deg masse Randi!
Klem fra Turid.