04 desember, 2013

Produktiv kunstner i Villajoyosa

I bakken som går ned fra kirken til stranden (i Calle Costera del Mar) har en lokal kunstner sitt atelier med utsalg. Kunstneren heter Serafin Santiago. Han er både allsidig og produktiv, med et godt utvalg i olje- og akrylmalerier.  Santiago maler også på bestilling. Du finner skiltet hans utenfor ateleriet, langt opp i bakken.

En dag jeg var innom ateleriet hans, falt jeg for et lite akrylmaleri med motiv fra mitt fargerike paradis. Dette maleriet er allerede kommet på veggen i Casa Randi. Heldigvis av mindre format.


Neste gang jeg er på reise må jeg ikke falle for denne fristelsen igjen. Som jeg skrev om i et tidligere innlegg er det "overskuddslageret" med kunst i Casa Randi allerede stort og på veggene er det lite ledig plass.  Jeg er fortsatt i tenkeboksen og vet forsatt ikke hvor "dama" skal henge. Dama fortjener nemlig hedersplassen i stua og det skal jeg finne!  Tror jeg må gå tilbake til innkjøp av mindre reiseminner. F.eks. fingerbøl, som jeg forresten allerede har mange av.

Hvordan er det med deg?  Hvilke reiseminner kjøper du? Store eller små?


2 kommentarer:

Anne Britt sa...

Før kjøpte jeg minneting som var morsomme der de sto, men ikke passet noen steder da jeg kom hjem. Nå kjøper jeg noe som kan spises eller drikkes... å ja da , kanskje et smykke...

Anita Ness sa...

Det er så mye vakkert man har lyst å kjøpe med seg hjem, særlig bilder.. På min reise har jeg endt opp med å kjøpe en del bokmerker… de tar jo så liten plass, hm, men det begynner å bli nok av dem også.. :)