12 november, 2013

Graffiti

kan være så mangt.  Noen ganger er graffiti bare stygt og skjemmende, som på bildet under fra gatehjørnet Calle Colon/Calle Ibiza i Villajoyosa.


Graffiti-sjangeren Street Art er jeg derimot begeistret for. Og det fant jeg i Villajoyosa. På vei fra søstra til strandpromenaden; i Avinguda la Almadrava.  Herlig Street Art!








I Villajoyosa er det forresten mye malt reklame på veggene og det synes jeg er bedre enn nymotens reklameplakater. Jeg minnes barndommens Ålesund med mye reklame malt på husveggene.

I hovedgaten Calle Colon hadde slakteren siesta da jeg gikk forbi med kamera en dag. Så bra, tenkte jeg, da får jeg med sauen på "persianas metalicas" også. Slakter Paco har sansen for farger!


Til slutt tar jeg med reklame for et reisebyrå som holder til like ved dette veggmaleriet.


Og min konklusjon er; graffiti KAN være sjarmerende!  

Hva synes du?



6 kommentarer:

Quiltefia sa...

Hei!! Enig jeg liker også "street art", men ikke tagging som bare forsøppler!! I Reykjavik så jeg mye fint da jeg var der ifjor. I Oslo er det mest tagging!:-( anne kari :-)

Anne sa...

Sett på maken til fargerike! og så absolutt enig med deg når det gjelder gatekunst ja, det kan sjarmere en i senk bare en tar seg tid til å se skikkelig etter :-)

Våknet til skikkelig regnværsdag her i dag ditt, så godt jeg kunne rømme litt bort i bloggen din med tankene :-)

Fin dag ønskes deg Randi.

Anne Britt sa...

Absolutt og helt enig. Det er mye kunst i dette, når det er gjort ordentlig som på bildene dine. Men skjemmende når utføringen skjer i nattens mulm og mørke for å irritere vår generasjon.

eljos sa...

jeg er da så enig med deg. Det er utrolig mange vakre malerier rundt omkring, og du har da virkleig funnet dem og avbildet mye flott.

Anne-Berit sa...

De er jo fantastisk flinke de som lager disse flotte "maleriene". Synes det er flott jeg. Men sånt skrot som på det første bildet, det kan jeg absolutt styre meg for.
Klem :)

Jorunn Helene sa...

Flotte bilder Randi, Ja Grafitti kan jo være rene kunstverket, som du viser her. Flotte farger og streker, Når Grafitti ser sånn ut har jeg ingenting mot det. :)
Fin Torsdag til deg.
Klem fra meg. Jorunn Helene.