03 februar, 2013

Favorittlisten er utvidet

Favorittlisten over restauranter i Puerto de Mogán er nå utvidet med en ny restaurant.
Ny på listen er La Linterna. Denne restauranten har smakfull mat, servert på en innbydende tallerken. Måltidet blir en fryd, både for ganen og øyet!

Restauranten åpnet i januar 2012 og har en jevn tilstrømming av gjester.  Det finnes mye fristende på menyen og de har også et godt utvalg av lavkarboretter. Ikke at jeg er så opphengt av dette når jeg er på ferie, men La Linterna har et godt tilbud for de som vil og leve sunt i ferien.

La Linterna ligger nesten ved enden av strandpromenaden, like ved nedgangen til stranden. Restauranten har norsk eier og svigersønn Karim er daglig leder.  Karim snakker godt norsk og tar i mot gjestene på en hyggelig måte. Hyggelig er også betjeningen, som snakker bra engelsk.


Se etter disse skiltene over inngangspartiet


Mitt første møte med La Linterna var i starten av min ferie i desember 2012.
Med god utsikt og vakker solnedgang, ble oppholdet denne ettermiddagen lenger enn beregnet.


Jeg var på La Linterna mange ganger i løpet av de 5 ukene jeg ferierte i Puerto de Mogán.

Julaften besøkte jeg restauranten sammen med gode venninner. Vi skulle spise julelunsj, men ble fristet av middagsmenyen. Jeg valgte en deilig svinefilet med grønnsaker og pommes frites. Svinefileten var så mør at jeg kunne spist den med skje! Vanligvis bestiller jeg kanariske poteter til middagen, så jeg forstår ikke hva som gikk av meg denne dagen. Pommes frites er "junk food" i mitt hode. Les mer om kanariske poteter (papas arrugadas) i et innlegg fra desember 2008.

Julemiddag for under NOK 160 er høyt akseptabelt.  Beløpet inkluderer også vin, vann og kaffe.


1.juledag kom en bloggvenninne på besøk fra Patalavaca til Puerto de Mogán. Hun ville gjerne at vi skulle spise lunsj sammen og jeg anbefalte tapas på La Linterna. Restauranten har nemlig en bra tapasmeny. Ble så fascinert over alle smårettene som kom på bordet, at jeg glemte å fotografere maten. Måltidet strakk seg over flere timer og regningen til "Familia 1" (som var meg) kom denne gang på ca NOK 170. Det var så mye mat at jeg hadde ikke behov for middag denne dagen. Med andre ord; store porsjoner tapas på La Linterna!


Nyttårsaften hadde en venninne og jeg en skikkelig "helaften" hos Karim og hans mannskap. Denne kvelden var La Linterna full av feststemte mennesker og jeg tror ikke det var et eneste ledig bord. Vi hadde heldigvis forhåndsbestilt bord. Litt kjølig denne kvelden, men med saueskinn under rumpa og i ryggen holdt vi ut i flere timer.  Jeg hadde forventet et prishopp siden det var nyttårsaften, men knappe 15% i tillegg til normale priser er ikke noe å klage over.


Siste dag i denne ferien ble selvfølgelig avsluttet med den deilig middag på La Linterna. Denne gangen bestilte jeg favorittmåltidet; strimlet kyllingfilet i kremet hvitløksaus, deilige grønnsaker med bitemotstand (ikke ihjelkokte) og papas arrugadas. Smakfull servering, som alltid!  Også denne dagen ble jeg sittende til jeg fikk med meg solnedgangen.

Jeg anbefaler La Linterna på det varmeste. Restauranten er kommet høyt opp på min favorittliste. Du kan se bilder fra La LinternaFacebook. Kanskje denne restauranten kommer på din favorittliste også? Restauranten skal i alle fall få besøk av meg neste gang jeg kommer til mitt vinterparadis!

¡Buen provecho!



7 kommentarer:

Ingrid Ingebrigtsen sa...

Er så enig med deg,anbefaler også La Linterna,har tatt med meg gode venner,alltid vellykket,både fisk og tapas,salater og kjøtt, <3

Tovepia sa...

Å, nå begynner jeg å glede meg til tur, og hjertelig takk for tips, denne restauranten skal besøkes!
Ser på innlegget under her også, det ser bare helt herlig ut:))

Hege sa...

Kanskje vi skal prøve denne om et par uker. Takk for tipset.

Hege sa...

Det ble visst to kommentarer her. Har kikka på tapasmenyen, og den ser fristende ut.

Det forundrer meg alltid at ikke de som driver restauranter får noen til å lese korrektur for seg, før de trykker menyen. Det koster jo så lite. Her er omtrent alle sammensatte ord delt, - og det er mye annet småplukk. Noen ganger når jeg er på restaurant i utlandet, får jeg lyst til å tilby meg å rette menyen for dem. Det er jo gjort på noen minutter. Ikke viktig, kanskje, - men likevel.

Anita Ness sa...

Herlig! Takk for tips. Denne så lekker og ganske rimelig ut..:)

Unknown sa...

Hege: Er enig med deg når det gjelder oversettelser/korrektur. Kanskje jeg starter "Randi's Korrektur" når jeg pensjonerer meg? Etter alt jeg har sett av merkelige oversettelser for menyer og reklame i utlandet, tror jeg det vil bli lukrativt!

Anonym sa...

Se her ja! Jeg skjønner jo at du har blogget som en helt i den perioden jeg var på GC og hadde liten nettilgang. Så det tar litt tid før jeg har "lest meg opp". Denne posten vekker gode minner om en hyggelig stund og en deilig tapas-lunsj på La Linterna. Kanskje byr det seg flere anledninger :)