18 september, 2011

Kondis?

Nei, det har jeg såvisst  ikke!
Prøver å bedre på situasjonen og i dag (lørdag) var været perfekt for "Ut i Naturen".
Selvfølgelig med kamera - høstfargene må dokumenteres!
(Fotografen nederst i høyre hjørne.)
Det går oppover og oppover og oppover...
Sommeren er definitivt over og høsten har meldt sin ankomst.
Sol, skarp luft og nydelige farger.
 Langt unna ser jeg "melisdryss" på fjelltoppene...
Bloggdama er aldeles alene i dette området.
Både mennesker og dyr er fraværende.
 I jevn gange går det fortsatt oppover.
Hodet og hjertet vil til topps, mens andre deler av kroppen sier nei.
Jeg må dessverre snu...
Heldigvis flott utsikt på returen også.
 På returen møtte jeg forresten "en" som var like grå som meg.

Det var deilig og stille å gå her.

  Tid for tankeflyt...
Lytte til sildrende vann...
Lytte til rennende vann...
Jeg håper på bedring av helsen innen kort tid.
Inntil videre må jeg ta signalene fra kroppen på alvor.
Men 1 times rask gange er da bedre enn ingenting!
Og denne veien skal i alle fall få besøk av føttene mine flere ganger.
På hjemveien måtte jeg stoppe bilen i Skorgedalen for å fotografere mer.
Høstklare fjellsider på nordsiden av dalen. 
For et vakkert syn!
Trolltinden (også kalt Brustinden) med sine 1.170 m.o.h. til venstre.
Ytstetinden med sine 1.162 m.o.h. til høyre.
På andre siden av disse fjellene ligger Tomrefjord.
Fjellene som gjorde at jeg følte meg innestengt der jeg bodde før.
Tror det er første gang jeg sier at dette synet er vakkert.
Nå stortrives jeg i åpent landskap.
Ved hjemkomst skinner solen fortsatt på verandaen. 
Det blir ettermiddagskos med aviser og kaffe i godstolen ute.
 Ønsker alle en fin søndag!
Måtte høstsolen stråle over vårt langstrakte og vakre land.

6 kommentarer:

K@ri sa...

Sprekingen :-)
Men så var jo været en godkompis av de sjeldne i dag da, og sånne dager må utnyttes. Jeg holder effektiviteten ved lag fortsatt: Nei, jeg får ikke sove, men nå har jeg vel gitt kroppen nok til at jeg sovner stående snart, så kanskje de blir noen timer time out nå da? Det er i så fall ikke ett sekund for tidlig, og gi meg en fastlege som skjønner at dette er kipt er du snill :-)
Vakre nattønsker fra K@ri*

Quiltefia sa...

Hei!! Så fine bilder av vakker natur!! Skjønner godt at du vil bruke de turområdene!! Jeg jobber ute for tiden og det er så fint på dager med fint vær, men så slitsomt når det regner....ha en fin søndag!! Annek:-)

Elsa sa...

Takk for turen du tok oss med på. Masse fine bilder også.
Ja vi har mye fint turterreng rundt oss. Det er bare opp til oss selv å bruke det:)

Ha en fin søndag:)

Madame sa...

Det var dejligt at være på tur med dig, Randi - sikke nogle smukke billeder! Ja, en 1 times rask gang er da meget bedre end ingenting! Dine oplevelser minder mig om mine mange rejser i Norge, som er et af mine absolutte yndlingslande.
Ønsker dig en fin uge!

BirtH sa...

Jeg synes en time rask gange er veldig bra trim!
Jeg var på jazzkonsert til fjells i går. Instrumenter, forsterker etc var fraktet opp med traktor, - vi andre svettet oss oppover. Vi hadde nydelig utsikt, så bl.a. hurtigruta som gikk langs sundet.

Takk for kommentar hos meg! Kanskje joggeskoene mine vil ta meg med på taket; der er jeg jo sjelden, men mannen derimot ... Artig!

Anonym sa...

litt av noen fjell som troner rundt deg ! og en flott natur ! du må få noen med deg.. å gå i slike terreng alene er anstrengende.. når man går sammen med noen tar man det med ro og klarer faktisk mer enn når man er alene..

takk for turen : )) og flotte bilder !