13 august, 2011

Livet er herlig ♥♥♥

Jeg får ofte spørsmål om jeg trives i leiligheten jeg flyttet til 1.juli.
Og svaret er, uten tvil:
"Livet i loftsleiligheten er herlig."
Da døren til leiligheten åpnet seg første gang fikk jeg hjertebank!
Jeg hadde aldri trodd at en loftsleilighet kunne være lys.
4 takvinduer, skråvindu og vindu/dør ved verandaen gjør stue/kjøkken veldig lys.
På soverommet er det 1 takvindu og på "kontoret" er det 1 skråvindu ut mot verandaen.
Så tilværelsen min er blitt mye lysere etter at jeg flyttet.
Rom ble ikke bygget på én dag, leiligheten min tar også tid å innrede.
Hvor stor leiligheten er?
Akkurat passe til meg ;-)
62 m2 + boder under raftene og utebod på gateplan.
For ikke å glemme den delvis overbygde verandaen.
(Klikk for større tegning.)

På bildet under noen detaljer fra stuen/kjøkkenet.
Nesten alle møblene har vært med meg gjennom mange år.
Spisestuen kjøpte jeg brukt etter at jeg flyttet hit.
(Klikk for større bilder.
 
Badet er lekkert med hvite fliser på veggene og mørk grå fliser på gulvet.
Gammelt sølvtøy er hentet fram og pynter opp.
Stumtjeneren har også kommet til heder og verdighet igjen.
Det "rommet" jeg foreløpig liker aller best er uterommet.
På verandaen lever jeg!
Med "røykestol", gamle og nye minner.
Stolen er innflytningspresang fra Solveig og Harald.  
Igjen; tusen takk!
*
Marmorplaten på kurven ved siden av stolen er eldre enn meg selv.
Den ble brukt i barndomshjemmet før vi fikk kjøleskap.
Melkespann/melkeflasker sto på marmorplaten i spiskammer/matskap
og holdt melken kald om sommeren. Eller rettere sagt kaldere...
*
Ålesund kommunevåpen laget en kompis av min far for 40-50 år siden.
Treskoen fant min far på en rasteplass ved autobahn i Tyskland i 1966.
Han tok den med hjem, malte den og laget klesbørstestativ av den.
Solen som lyser opp ble kjøpt i Torremolinos (Costa del Sol) i 1995.
Det spesielle keramikkfatet ble kjøpt på øya Hven i Øresund i 2004.
Nederst er keramikk innkjøpt i Sóller.
De to siste dagene har vi endelig hatt sommer på våre kanter.
Jeg har tilbragt store deler av dagene i uterommet.
Nå klokken 19:30 er det fortsatt 23 grader ute.
Fortsatt er det mye som skal på plass før jeg er helt fornøyd.
Malerier, bilder og keramikk.  Både ute og inne.
Bokhyller skal på plass under takvinduene.
Skal kjøpe bokhyller i samme stil som øvrige tremøbler.
Men først må kontoen fylles opp igjen!

6 kommentarer:

Melusine sa...

Ser ut som en trivelig loftleilighet du har flyttet inn i!

Tovepia sa...

Skjønner virkelig at du trives, det så så trivelig ut!
Må være godt når man liker å reise og kun ha noe enkelt hjemme!
Koselig både ute og inne, stilig bad.
Nyt sola, samme varme her;)
Klem fra meg;)

Elsa sa...

Jeg skjønner godt at du koser deg her. Riktig så koselig ser det ut som du har det:)

Quiltefia sa...

Hei!! det ser ut som du har det veldig koselig!! Godt dere får litt sommer på dine kanter også.....AnneK:-)

Turid sa...

Å så kjekt å få komme på besøk i nye heimen din;)
Et nydelig hjem du har klart å skape! Masse vakre ting og lyst og fint. Jeg hadde også trivdes i det uterommet;) Herlig!

Ønsker deg en flott dag Randi;)
Klem fra Turid;)

Madame sa...

Tillykke med din nye lejlighed, Randi - hvor ser den dejlig ud! Store vinduer, masser af lys og en pragtfuld veranda. Så kan det vist lige gå at være i Norge, når du ikke er i syden.