18 august, 2011

Elg i solnedgang?

Nei, det ble okse i solnedgang.
Indrefilet.
Argentinsk.
Grillet.
På en krem av polenta og gresskar
 Selleri og gulrot i strimler.
Sukkererter.
Med reker marinert i lime.
Og det ble litt av et festmåltid!
En indrefilet så mør at jeg kunne spist den med skje.
Med tilhørende mallorkinsk rødvin.
Divins smakte perfekt til måltidet!
Mmm...
Jeg finner nesten ikke ord for å beskrive dette måltidet.
En smakfull avslutning på en koselig ferie med gode venner.
Tapas, brød, middag, vin & vann for ca NOK 330 pr munn,
kan man ikke klage på!
 Es Passeig finner du ved stranden i Puerto de Sóller.
Midt på Platja D'en Repic.
 Anbefaler restauranten til alle som besøker området.
I alle fall til de som vil ha noe godt for ganen (og øyet).

7 kommentarer:

Quiltefia sa...

Hei!! Det så GODT ut!! AnneK:-)

Turid sa...

No fikk eg vann i munnen;)
Klem;)

Elsa sa...

Det så og hørtes fantastisk godt ut :)
I morgen skal jeg begynne å smake meg frem i det kretiske og greske kjøkken igjen. Gleder meg :)
Gode matminner er alltid hyggelig å ta med hjem og se tilbake på:)

Yvonne sa...

Det låter gott! Tjusigt upplägg också. Ska testa det katalanska köket om en månad ;) Ha det gott!!!

Jorun sa...

Jeg syntes resturanter i Puerto de Soller er elendige, så dette så jo overaskende godt ut.
Jeg husker Star Tour også advarte om det på bussturene de hadde til Soller. Jeg har fått servert både muggen pizza og andre uhumskheter på et sted som ikke ligger langt fra denne du spiste på. Vi gikk fra resturanten uten å spise opp... og uten å betale!

Jorun sa...

Reiseselskapene som hadde turer til Soller advarte om dette, så det var nok dessverre ikke noe ukjent fenomen...
For noen år siden var jeg i Soller med spansk familie fra fastlandet. Vi kom i prat med flere fasboende som drev butikker der, og alle advarte om det samme. Dessuten er prisene generelt en god del høyere på resturanter i Soller og Puerto de Soller enn her hvor jeg bor.

Unknown sa...

At reiseselskapene advarer om restauranter i Soller er første gang jeg hører. Jeg har bodd flere steder på øya, med flere selskaper, og det er første gang jeg hører dette.

Du skriver "VAR et ikke ukjent fenomen..." Hvordan det har vært tidligere, vet jeg ikke. Det spiller heller ingen rolle. Jeg skriver om mine erfaringer fra 2005 og frem til i dag.

At fastboende advarer mot restaurantene, er også merkelig. Jeg har venner som bor i Soller og har aldri fått inntrykk av de ikke vil anbefale restauranter i nærmiljøet.

At prisene ligger et hakk høyere på enkelte restauranter, er nok korrekt. Spesielt rundt havnen.

Generelt vil jeg si at Mallorca har et høyere prisnivå enn fastlandet og Kanariøyene. Gjennom nesten 30 år har jeg reist mye, både på fastlandet og øyene, så jeg kjenner prisnivået.

Til de som tviler på restaurantmaten i Soller; anbefaler jeg å klikke på "Soller Mat og Drikke" under "Jeg skriver om" i venstre kolonne. Der har jeg anbefalt mye og mer vil komme.

Etter 22 ferieuker i mitt jordiske paradis (og mange restaurantbesøk) tør jeg påstå at jeg kjenner området, på godt og vondt.