20 august, 2011

Autopista GC-1

Hva er Autopista GC-1, spør du?
Det er en motorvei på Gran Canaria.
Hovedveien som går fra Las Palmas og i dag ender opp i Taurodalen (ved Puerto Rico).
 Arbeidet går nå for fullt på en ny strekning av GC-1; fra Taurodalen til Mogan.
Jeg har tidligere skrevet om utbyggingen og det kan du lese om her.
I dag viser jeg nye bilder fra utbyggingen.
Nei, jeg har ikke vært i Mogan nå...
Jeg blir kontinuerlig informert av fastboende.
(Klikk for større bilder.)
 Det er gigantiske søyler som bygges til motorveien.
 Et norsk firma er involvert i utbyggingen. Les mer om det her.
Åpning av strekningen fra Puerto Rico til Mogan er beregnet til oktober 2012.
Jeg gleder meg til denne vegstrekningen åpner, selv om jeg vil savne kystveien.

3 kommentarer:

Yvonne sa...

Eftersom jag är hysteriskt rädd för slingriga kustvägar så verkar sånt här vara ett bra alternativ ;)

Melusine sa...

Ny motorvei høres bra ut,
selv om det kan være en flott opplevelse å kjøre på de svingete veiene langs klippene.
Skjønt; jeg hadde den desidert verste bussturen med en sjåfør som kjørte så fort at jeg lagde planer for hva som måtte gjøres om noe gikk galt...

Ellen sa...

Å dette blir bra, eller kanskje ikke, nå blir det enda flere mennesker i Mogan. Men jeg hater den kystveien mellom Puerto rico og Puert Mogan. Vi pleier å ta båten istedefor