10 desember, 2010

Mercadillo i Playa de Mogan

Fredag er det MERCADILLO (marked) i Playa de Mogan.
Da kommer det vanligvismange turister fra andre deler av øya til mitt lille vinterparadis.
I dag har det ikke vært så mye folk som vanlig er, uvisst av hvilken grunn.
Jeg holder meg stort sett på avstand fra folkemylderet på markedsdagene.
Pruting er ikke min greie og historier om folk som blir lurt florerer.
Les mitt tidligere innlegg om piratkopier her.
Det eneste jeg liker ved markeder er blomster og ferskvarer.
I dag har jeg besøkt "KONGEN" på markedet.
500 gr nydelige cherry tomater (kanariske) til €1,50 skal jeg ikke klage på!
Tirsdag ettermiddag og hele onsdag var alle himmelens sluser åpen her nede.
Selv om temperaturen er bra, så blir det litt utrivelig når det regner i timesvis.
Likevel har jeg litt sympati med de fastboende som gleder seg over regnværet.
De trenger å fylle vannbassengene og jordbruket trenger også vann.
Vi turister sløser nok med vannet når vi er her.
I går og i dag har det vært deilig sol igjen og værmeldingen lover sol for kommende uke.
¡Haste la vista!

2 kommentarer:

Anne Britt sa...

Hei Randi. Håper du koser deg der du er, og det tror jeg helt sikkert! Det ser innbydende ut.

Lasse sa...

Kan konstatera att det ser varmare ut där du är än här hemma på den svenska västkusten..
Ha en fin helg,