05 november, 2010

Ålesund by...

ÅLESUND BY NIGHT, denne gang.
Jeg skrev om "slottet" for noen dager siden og brukte da et bilde min eldste sønn har tatt.
Har fått tillatelse til å legge ut flere bilder fra samme fotograf.
(Klikk for større bilder.)
Å L E S U N D
Jeg sier; NYT bildene!
De fleste bildene er tatt fra Fjellstua på byfjellet Aksla.
Her ser dere "slottet" og Ålesund kirke lyssatt.
Så det berømte Ålesundet, eller Brosundet som de fleste sier.
Brosundet i dagslys kan du se her.
Brosundet fotografert fra Molja fyr.
Til slutt viser jeg et bilde tatt fra Tueneset mot sentrum.
Det er på Tueneset Atlanterhavsparken ligger.
Bildene fra Fjellstua ble tatt sent på kveld den 3.februar 2009.
De to siste bildene ble tatt den 24.mars 2009.
Ålesund er nydelig på kveldstid også.  Ikke sant?
Takk kjære sønn for at jeg får dele de vakre bildene med mine bloggvenner! 
*
Oppdatering 13.11.10:
Det er flere som liker utsikten fra Fjellstua, se her.
Makan til frekkhet! 

9 kommentarer:

Anonym sa...

Han er en flink fotograf, sønnen din. Kjempefine bilder, det er neimen ikke enkelt å fotografere i mørket! Og Ålesund er en kjempekoselig by! Ha ei fin helg Randi. Klem fra meg**

Synnøve. sa...

Du må hilse sönnen din og si takk for at vi får se di flotte bildene.
Nyter av alle bildene. Ålesund ER ei flott by. Det ser vi gjenom bildene til din sönn her og.
Liker den fra Tueneset.
Helt NYDELI....
Klems Synnöve.

Anette sa...

Det er nogle flotte billeder din søn har taget af slottet :) God weekend.

Auld Rasmie sa...

Absolutely beautiful pictures. Thank your son for taking them, and letting you post them here.
I love Ålesund by day, but by night it is just magical. :) :)

Rune Eide sa...

Nattbilder er noe for seg selv - meget bra!

Evelyn sa...

Hei :) flink fotograf som har tatt disse bildene.. stemningfulle bilde.

Ålesund er en fin by og koselig :)

Ha ei flott helg:)

Anonym sa...

Man kan da intet andet end nyde din søns flotte fotografier ;-)
Rigtig god weekend!

Anne sa...

O hoi, der har jeg da vært og stått du, MEN aldri på kveldstid med alle de lysene en ser i byen.
Vanskelige bilder å ta, men
for et skue når en lykkes sånn som her :-) Hils fotografen og bring skrytet videre ja Randi.

Her er veden hvit du, vinteren kom som bare det i går morres, lysere blir det nok, renere også på en måte, men du så tidlig :-( bare starten på november jo.

Pakker vel snart din koffert og drar avsted til ditt paradis på jord du Randi :-)

Anneklem

Johanne sa...

Fantastiske bilder.
Inger-Johanne