08 oktober, 2010

Kjønn?

Hvilket kjønn har datamaskinen?
Kvinner er enige om at datamaskiner må være hankjønn. 
Årsakene er klare:
- man er nødt til å tenne dem for å få deres oppmerksomhet
- meningen er at de skal hjelpe deg med dine problemer,
men det meste av tiden er det de som er problemet
- så snart du har anskaffet deg en,
innser du at hvis du hadde ventet litt lenger så kunne du fått en bedre
- de innholder masse data som de selv ikke forstår.
Mennene har den motsatte oppfatningen. 
De mener datamaskinen er hunkjønn:
- selv den minste feil blir lagret i langtidshukommelsen og kan hentes fram når som helst
- bare skaperen forstår deres indre logikk
- de bruker et uforståelig språk til å kommunisere seg i mellom
- når du har skaffet deg en må du bruke halvparten av lønnen på å kjøpe ekstrautstyr.
.
HA EN FORTREFFELIG FIN HELG!

10 kommentarer:

Turid sa...

Hihi..den var god:)

Ønsker deg er riktig god helg!
Klem;)

Anne sa...

Hærlig Randi!! og takk for at en får starte helga med en stor høy latter.

Klæm te dæ

Rune Eide sa...

I tillegg er kvinnene "multitasking": De starter med alt på en gang og blir ikke ferdig med noe, mens menn er "singeltasking": De tar en oppgave om gangen og blir ferdige med alt ;-)

PS Men ikke si det til min kone, det var et par småting...

Anonym sa...

Veldig bra - denne kjøper jeg! God helg til deg og! :)

Anette sa...

Ha ha hvor er den god :P Rigtig god weekend.

BirtH sa...

Tja, æ veit nu ikkje, æ .... :)

Riktig god helg!

K@ri sa...

Tusen takk for hyggelig "fødselsdagshilsen"!
Min pc er definitivt hunkjønn, men av en eller annen grunn så blir den til hankjønn dersom den ikke vil gjøre som jeg vil.... Jeg var ikke klar over dette kjønnsskiftet før Bestevennen gjorde meg oppmerksom på denne tvekjønnede betegnelsen, men jeg merker at det stemmer at jeg lar den skifte kjønn tidvis. Merkelig? Eller forståelig?
Ha ei fin helg.
Vakre tanker fra K@ri*

Kjellfridsblogg sa...

Hei! Takk for hyggelige kommentarer på bloggen min! Denne var jo kjempemorsom og "tatt på kornet"! Ha en fin søndag! Har ikke rukket å sjekke bloggen din ennå, men håper du har noen superbilder fra Port de Soller... :)

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Så sant som sagt!
Vi har vel litt av begge kjønn i oss, og det har tydeligvis en datamaskin også!
Ja, nå er jeg kommet hjem etter en uke i ditt paradis. Vi har hatt en kjempeferie. Tror jeg tok nærmere 500 bilder. Ikke alle egner seg på bloggen, men en stor del, så høstkveldene utover vil bli fylt med å presentere dem på bloggen.
Jeg har tatt litt andre bilder enn deg, så postene våre utfyller hverandre.

Vi spiste på Ana Marias restaurant, men torsdager var hennes day off..så jeg la igjen en lapp med hilsen fra oss -og deg! Det ble en uforglemmelig kveld med liljer i vase på bordet, Venus på himmelen og herlig mat på tallerkenen, og sjølsagt husets gode vin i glasset.
Jules Bar var stengt da vi gikk forbi.
Nå starter hverdagslivet igjen med fullt program utover.
Fikk delvis rydda drivhuset i dag, men løkene rakk aldri å komme i jorda.
Ha ei flott uke ;:OD)

K@ri sa...

Takk for besøk igjen! Nå må det da snart bli "live" vel...
MS er kort og godt noe dritt, og det er lite forenelig m sånn man ønsker at våre nærmeste skal ha det, men det er så alt for lite vi kan gjøre med det dessverre. Varme og ett annet og bedre klima enn det vi har på våre kanter hjelper vel egentlig for det meste, så det funker nok også i dette tilfellet.
Jeg har lært at det skal være vondt å miste en mor, men jeg var ikke klar over at det skulle være sånn over så lang tid... Sorgen får ta den tiden den trenger.
Vakre kveldstanker fra K@ri*