15 juni, 2010

In Vino Veritas...

...In agua sanitas.
"I vinen finnes sannheten, i vannet finnes sunnheten."
Med slike priser velger jeg sannheten.
Det er jo ferie!!Prisene er pr. flaske på Hotel Marina.
.
Etter en stormfull natt og dag så langt (værmessig)
er det ikke så fristende å sitte ute i dag.
I går kveld sank en båt i havgapet her.
Redningshelikopter assisterte.
Rundt midnatt kom torden og kraftig regn.
Men hva gjør vel det når man ligger i senga?
.
Imidlertid startet dagen med samme type vær.
På balkongen tar vinden fortsatt godt
og på terrassen drypper det fra himmelen akkurat nå.
De fastboende (og enkelte turister) har kledt seg godt.
Jeg sitter her kortermet og fryser IKKE.
Som nordboer er jeg godt fornøyd med alt over 20 grader.
Da jeg forlot rommet for nesten 3 timer siden var det 22.
.
Baren er fullpakket med folk.
De fleste tar en øl, mens jeg har bestilt 1 glass rosevin (€2,70)..
.
Stormfull hilsen fra

2 kommentarer:

BirtH sa...

*sukk* et fornøyd sukk, på dine vegne. :)

Synnøve. sa...

Åh, det hörtes så deiligt ut.
Kosligt å våkne til torden. Kan väre det på ferie og. En dag spiller liksom ingen rolle.

Kos deg med rosevinen du.
Sjöl skal eg opp i sengen.
Klems Synnöve.