11 juni, 2010

Bli med på trikketur i Puerto de Sóller

I år har blitt det noen turer med trikken (Tramvia) fra havnen til innlandsbyen Sóller.
Med retur, selvfølgelig. Jeg må jo "hjem"!
Nå i juni går siste trikk fra Sóller til havnen allerede kl 20:45,
så kveldstur til Sóller har det ikke blitt.

Jeg storkoser meg på trikketuren, selv om det koster mer enn buss.
Hele €4 skal selskapet ha for 1 vei!
I dag gir jeg dere en video som viser hvordan trikketuren arter seg.
Turen starter forresten i det trikken ankommer havnen.
På stasjon Sa Torre, som er "min" stasjon.
En strekning jeg sjelden kjører, men det var alt jeg fant på YouTube i kveld.

4 kommentarer:

Synnøve. sa...

Å nå får eg lyst å reise dit med en gang. Kjenner meg igjen på den trikketuren.
Må nok ta en prat med gubben...
Mallorca må bli neste trip.
Klems og takker for turen.

Berit sa...

Hei

Då vi var i Soller ifjor, var det snakk om at trikkelinja skulle flyttes på denne strekningen. Stemmer det? Er det byggeaktivitet i på "storhotellet" oppe på kanten? Vi gleder oss til neste gang...

Berit

Jorunn Helene sa...

Takk for en koselig trikketur, :)
Takk for at du viser oss.
Koste meg og så på havet og palmene.. Herlig. :P
ser du har kost deg på ferien.

Ha en fin Søndag
Klem fra Helene. :)

Jorunn Helene sa...

Skrev en kommentar i stad men så at den ble borte. :D))
Takket for en koselig trikketur.
Bare så herlig å sitte der mens hav og palmer suste forbi. takk.
:)
Klem fra Helene.