16 oktober, 2009

BLÅTT til lyst

Jeg fikk en utfordring i kveld; fra Kari med Vakre tanker.
Stikkord: BLÅTT
Fredagskveld og "gullrekka"...
Da må jeg finne noe i som er i nærheten av TV-skjermen!
Jeg har heldigvis en svakhet for blått og stua inneholder mye i denne fargen.
Her er et lite utvalg.
.
Første bildet viser en blå fugl jeg kjøpte på Blaafarveværket i 2004.
Samme sommeren var jeg på Lauvlia, Th. Kittelsens kunstnerhjem.
Der kjøpte jeg porselensbildet "Soria Moria".

Neste blåtone kommer fra Nederland.
Delftporselen med motiv fra en kanal i Amsterdam.
Jeg er SÅ glad i denne platten.
Til slutt vil jeg ta med en vakker liten skål.
Vakre fugler med blå bakgrunn fra Porsgrunds Porselænsfabrik.
Nydelig med telys, selv om det er vanskelig å få frem effekten her.
Til slutt tar jeg med min "Blå Gutt".
Dette broderte mamma på 60-tallet og det henger på velfortjent plass i stuen min.
Jeg utfordrer ingen nye, men skriv gjerne om blått om du føler for det.
.
Ha en vakker BLÅ aften!

2 kommentarer:

K@ri sa...

Denne løste du kjapt da!
Og nesten i tv-stolen. Bra jobba :o)
Nå kan du nyte rødvinen din. Du er den andre som fikk utfordringen som vil å rødvin til..... Jeg tar et halvt glass sammen med deg også. Har akkurat vasket stuegolvet igjen.... Ladyen kom løpende inn med de møkkete fotene etter en runde i hagen. Jeg prøver å stoppe henne ved døra, men nå hadde jeg glemt å lukke den. Da fikk jeg straff som fortjent, vet du.
Nyt kvelden og vinen :o)

Hege i Skien sa...

Koselig gjensyn med den blå gutten for meg, mormor broderte han for lenge siden.Jeg er redd han ble kastet da vi ryddet etter mor.Helt umulig å ta vare alt, sånn er det bare.Du forteller mye interessant fra Mallorca.