08 mars, 2009

Kvinnedagen

Jeg er ikke kjent for å være noen typisk "rødstrømpe",
men i rettferdighetens navn reagerer jeg enkelte ganger med sinne.
På min arbeidsplass (et skipsverft) skal det arbeides for likestilling og likeverd.
Derfor reagerer jeg voldsomt når jeg ser overskrifter som er vist på bildet under.
Dette er tatt fra vårt bedriftsblad, som blir utgitt både internt og eksternt.
Slike TØVETE overskrifter nører bare opp ved gamle fordommer!
Er det noe rart jeg reagerer?
Humor er mitt beste våpen og i anledning kvinnedagen tar jeg med denne plakaten.
Plakaten henger på kontoret mitt!

Ha en fin dag!

3 kommentarer:

Heidi sa...

Mornmorn på en vakker søndagsmorning og grattis med dagen! Den var god den om jenta som er så søt, just derfor er hun på en slik arbeidsplass.....fordi hun er så søt....Nå skal jeg ut og kose meg i nydelig nordnorsk vintervær, sol fra knallblå himmel.......Kos deg du også på kvinnedagen!

ArneA sa...

Gratulerer med dagen til deg

Anonym sa...

Ja, dette var rett og slett tøvete. Så akkurat et program om norske idrettskvinner, ispedd gamle klipp i svart-hvitt der de sa lignende ting. "Takling foran ishockeymålet er ikke så enkelt for en søt, liten pike" og lignende. I den konteksten ble det komisk. Når det dukker opp på arbeidsplassen blir det bare for dumt. Jeg likte plakaten din bedre :)