24 desember, 2008

Deilig er Jorden

Deilig er jorden,
prektig er Guds himmel,
skjønn er sjelenes pilgrimsgang!
Gjennom de fagre riker på jorden
går vi til paradis med sang.

Tider skal komme,
tider skal henrulle,
slekt skal følge slekters gang;
aldri forstummer tonen fra himlen
i sjelens glade pilgrimssang!

Englene sang den
først for markens hyrder;
skjønt fra sjel til sjel det lød:
Fred over jorden! Menneske, fryd deg.
Oss er idag en Frelser født!
.
(Tekst: B.S. Ingemann)
.
I ettermiddag blir vi 7 norske som skal spise sammen paa spansk restaurant. Senere i kveld skal jeg sammen med min spanske vertsfamilie i den katolske kirken og det gleder jeg meg til. Tenker ikke paa norsk jul i det hele tatt, bortsett fra vaeret som kan minne om en kald norsk sommerdag. I natt har det regnet og dag er det skyet, med fare for mer regn. 19 grader og kald vind da jeg var i Puerto Rico i formiddag paa fysioterapi. Men det er varslet varmere og sol i morgen.
.
Bortsett fra godt vaer har jeg ingen andre juleoensker enn FRED PAA JORD.
.
GOD JUL til alle mine lesere!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei, Randi og takk for at du holder bloggen din oppdatert for oss som gjerne skulle vært med.
Riktig God Jul og Godt Nytt år til deg og hils Antonio med familie.

Ole

Heidi sa...

En liten julehilsen helt til Spania fra vinterlandet i minus 10 grader, klarvær og snø i trærne, men mildværet kommer i morgen sies det! Håper du får ei koselig julefeiring der du er i varmen!

Anonym sa...

Hei Randi!
Se etter Artemisia, da vel? Hun er også på juleferie i Mogan! :D

Deilig er jorden.. en flott salme, og la oss be om fred på jord!

Ta vare på deg selv og helsa di!

Juleklem!