16 oktober, 2008

Fysioterapi & varme dager…

I dag fikk jeg brev fra NAV. Rekvisisjon for fysikalsk behandling på Gran Canaria er godkjent. Gledelig! Jeg hadde store problemer med det lokale NAV kontor i fjor høst, så i år sendte jeg søknaden direkte til NAV Helsetjenesteforvaltning Midt-Norge. Hadde regnet med 3-4 ukers behandlingstid, men søknaden ble behandlet og godkjent på 2 uker.

Nå kan jeg bestille fysioterapi og glede meg til oppholdet. Flybillett og leilighet er for lengst bestilt. Etter behandlingsoppholdet i desember i fjor var jeg i kjempeform i 5 måneder og jeg håper det blir like bra resultat i år. I fjor fikk jeg fysikalsk behandling 3 ganger i uken, organisert bassengtrening 2 ganger i uken og egentrening i varmebasseng hver dag.
Jeg betaler reise og opphold selv, men får altså gratis behandlinger. Ser på dette som en investering i helsen. Så snart jeg kommer ned i varmen er det lettere å bevege seg, eksem forsvinner, smerter lindres og humøret stiger!

Dagstemperaturen ligger på behagelige 22-28˚ i Mogán kommune som trekker seg fra Arguineguin til Puerto de Mogán. Verdens helseorganisasjon har konstatert at Kanariøyene har et av verdens beste «mikroklima». Klimaforskere regner Gran Canaria for å ha det beste og mest pålitelige klima i verden. Luften er tørr og varm, samtidig som den er nesten fri for pollen og luftforurensning.

Nytt innlegg kommer om Puerto de Mogan.

Ingen kommentarer: